Een veilig bezoek aan het Mauritshuis

Vermeer Meisje Met De Parel Mh670 Mauritshuis Den Haag

Omdat we ons houden aan het Museumprotocol voor een veilig en verantwoord museumbezoek, verloopt een bezoek misschien een beetje anders dan je gewend bent. Geen zorgen, hier vind je alle informatie die je nodig hebt. En gelukkig zijn ook alweer veel maatregelen versoepeld.

Heb je vragen over je bezoek? Neem gerust contact met ons op via mail@mauritshuis.nl of 070 - 302 34 56.

Huisregels

  • We blijven werken met tijdslots. Zo zorgen we dat het niet te druk wordt in het museum. Je kunt een tijdslot reserveren via onze ticketpagina. Kom op tijd, maar niet eerder dan 10 minuten voor de begintijd op je ticket. 
  • Een mondkapje dragen is niet meer verplicht. Het mag natuurlijk altijd. 
  • We zullen bij binnenkomst niet om een negatief coronatestbewijs vragen. Ook meten we niet je temperatuur. We gaan er uiteraard wel vanuit dat je niet met klachten naar het Mauritshuis komt.
  • Voor onze Brasserie heb je wel een geldig vaccinatiebewijs of coronatestbewijs nodig. Vanaf 25 september is dit namelijk verplicht voor alle restaurants in Nederland. Vergeet dus niet je bewijs mee te nemen als je na je bezoek aan het museum nog zin hebt in een kopje koffie of lekkere lunch.
  • In het museum vind je op verschillende plekken zuilen met handgel. Zo kun je altijd je handen wassen.

Veelgestelde vragen

Is het Mauritshuis weer open? En geldt dat ook voor de Galerij Prins Willem V?

Ja, het Mauritshuis is weer open. Vanaf 1 oktober opent ook onze Galerij Prins Willem V weer. Je bezoekt de Galerij gratis met je ticket voor het Mauritshuis.

Moet ik me verplicht laten testen voordat ik het museum in mag?

Nee, voor een bezoek aan het museum hoeft dat niet. We zullen bij binnenkomst niet om een negatief coronatestbewijs vragen. Ook meten we niet je temperatuur. We gaan er uiteraard wel vanuit dat je niet met klachten naar het Mauritshuis komt.

Voor onze Brasserie heb je wel een geldig vaccinatiebewijs of coronatestbewijs nodig. Vergeet dus niet je bewijs mee te nemen als je na je bezoek aan het museum nog zin hebt in een kopje koffie of lekkere lunch.

Moet ik een mondkapje dragen in het museum?

Dat is niet meer verplicht. Het mag natuurlijk altijd.

Waarom moet ik een tijdslot reserveren?

Met tijdslots zorgen we ervoor dat het niet te druk wordt in het museum. Je kunt ook zonder tijdslot naar het museum komen, maar het kan zijn dat je dan even moet wachten.

Eenmaal binnen mag je zo lang als je wilt in het museum blijven. Er zit geen eindtijd aan je tijdslot.

Hoe reserveer ik een tijdslot?
Ik heb een Museumkaart. Moet ik dan ook een tijdslot reserveren?

Ja. Ook als je een Museumkaart, Rembrandtpas, VriendenLoterij vip-kaart, Rotterdampas, ICOM, of NN-personeelsbadge heeft moet je een (gratis) tijdslot reserveren.

Kies op de ticketpagina voor de optie: Museumkaart, VriendenLoterij-vip-kaart, etc. Dit is een gratis ticket. Vergeet niet je kortingskaart mee te nemen als je het Mauritshuis bezoekt.

Ik heb een Ooievaarspas. Hoe reserveer ik dan een tijdslot?

Heb je een Ooievaarspas? Kies dan op de ticketpagina voor de optie: Los tijdslot.

Vergeet niet je Ooievaarspas mee te nemen naar het Mauritshuis.

Ik heb online een reservering gemaakt, maar ik heb mijn tickets niet ontvangen.

Kijk altijd eerst even of de betaling wel gelukt is en of de betaling is afgeschreven. Het is vervelend, maar het kan zijn dat tickets in de ongewenste mail of reclamefolder terecht zijn gekomen.

Als de tickets onvindbaar blijven helpt onze ticketprovider Global Tickets je graag verder.

Ga daarvoor naar https://tickets.mauritshuis.nl/nl/ticketsupport.

Ik wil de datum en/of tijd van mijn ticket veranderen

Het kan natuurlijk gebeuren dat plannen veranderen.

Via de website van onze ticketprovider Global Tickets kun je een verzoek indienen om de datum en/of tijd van je ticket veranderen.

Ga daarvoor naar https://tickets.mauritshuis.nl/nl/ticketsupport.

Het lukt me niet om online een tijdslot te reserveren. Wat nu?

Bel of mail ons, dan zoeken we samen naar een oplossing: mail@mauritshuis.nl / 070 - 302 34 56 (op kantoordagen zijn we er van 9:00 - 18:00 uur en in het weekend van 10:00 - 18:00 uur).