Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

Veelgestelde vragen

Op deze pagina hopen we antwoord te geven op de veelgestelde vragen van bezoekers. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dat gerust contact met ons op.

Bezoekersinformatie

Zie ook onze pagina met bezoekersinformatie.

  • Wanneer is het museum geopend?

    Onze openingstijden vindt u op de pagina met openingstijden en prijzen. Houd de website in de gaten voor mogelijke aangepaste openingstijden op uw dag van bezoek.

  • Moet ik in de rij staan?
  • Wanneer de maximale capaciteit van onze tentoonstellingszaal of ons gebouw bereikt is kunnen er wachtrijen ontstaan, zowel buiten als voor onze tentoonstellingszaal. De wachtrij geldt voor alle bezoekers. Wij geven zo goed als mogelijk de indicatieve wachttijd ter plaatse aan.
    Met een e-ticket of Museumkaart hoeft u niet langs de kassa. Deze toegangsbewijzen geven u echter geen voorrang bij mogelijke wachtrijen buiten en voor de tentoonstellingszaal.

  • Wanneer is het wel rustig in het Mauritshuis?

    De rustigste momenten om het Mauritshuis te bezoeken zijn na 15 uur, op maandagmiddag en op donderdagavond. 

  • Kan ik het Mauritshuis met een Museumkaart of andere kortingspassen bezoeken?

    Met een Museumkaart bezoekt u het Mauritshuis gratis. Voor het bezoek aan onze tentoonstellingen betaalt u geen toeslag. Meer informatie over de Museumkaart.

    Voor informatie over overige kortingskaarten verwijzen we u door naar onze pagina met openingstijden en prijzen.

  • Is het Mauritshuis rolstoelvriendelijk?

    Het Mauritshuis is toegankelijk voor iedereen. Graag verwijzen we u door naar onze uitgebreide informatiepagina voor minder validen.

  • Is het Meisje met de parel nu te zien? En alle andere topstukken?

    Topstukken als het Meisje met de parel en Gezicht op Delft hangen in principe altijd. Wanneer belangrijke schilderijen worden uitgeleend vermelden we dit ruimschoots van tevoren op het bruiklenenoverzicht op onze website.

E-tickets

Heeft u na uw bestelling geen e-ticket ontvangen? Het kan zijn dat uw e-tickets tussen uw spam zitten, controleert u eerst deze map. Mocht uw e-ticket hier niet tussen zitten, dan kunt u contact opnemen met het Mauritshuis via mail@mauritshuis.nl.

Voor overige vragen over e-tickets verwijzen we u graag door naar onze informatie over e-tickets.

Overige vragen

  • Gevonden voorwerpen

    Het Mauritshuis maakt gebruik van de dienst iLost voor het melden van gevonden voorwerpen.
    Wanneer u iets bij ons verloren bent kunt u de website van iLost raadplegen.

  • Is het mogelijk om te trouwen in het Mauritshuis?

    Het Mauritshuis is geen trouwlocatie. Er kunnen wel trouwfoto’s in het Mauritshuis worden gemaakt. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met mail@mauritshuis.nl

  • Kan ik u benaderen voor de taxatie/restauratie van mijn schilderij?

    Het Mauritshuis verzorgt geen taxaties of restauraties voor particulieren. Bent u op zoek naar meer informatie over uw kunstwerk? Graag verwijzen wij u naar het RKD.

  • Is het mogelijk artikelen uit de museumwinkel te bestellen?

    Ja, dat kan. Voor meer informatie of het bestellen van artikelen kunt u contact opnemen met shop@mauritshuis.nl

Deel deze pagina