Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

NN Group

NN Group is sinds 2016 hoofdsponsor van het Mauritshuis. Deze succesvolle samenwerking is eind 2018 voor de komende drie jaar verlengd tot en met 2021. Met dit partnership bundelen wij onze krachten om een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het Mauritshuis.

Het Mauritshuis en NN Group delen een aantal belangrijke overeenkomsten, waaronder het nastreven van hoge kwaliteit, toegankelijkheid, een internationale focus, ruimte voor ondernemerschap en de aandacht voor de lokale gemeenschap.


Het partnership bestaat uit drie onderdelen:


Uitbreiden en ontwikkelen van publieksprogramma

NN en het Mauritshuis zijn samen verrassende initiatieven gestart om nieuwe doelgroepen kennis te laten maken met het museum. Een concreet voorbeeld hiervan is het ‘after work’ evenement Maurits& op donderdagavond. Samen met NN wil het Mauritshuis nieuwe bezoekers laten ervaren hoe bijzonder een bezoek op deze avond kan zijn. Lees meer over Maurits&.

Het organiseren van tentoonstellingen

Jaarlijks is NN, als onderdeel van het partnership, sponsor van één van de tentoonstellingen van het Mauritshuis. Met deze bijdrage wordt de tentoonstelling financieel mede mogelijk gemaakt. In 2019 is dit de tentoonstelling rondom het werk van Rembrandts veelzijdigste leerling: Nicolaes Maes.

Directeur Emilie Gordenker geeft Dorothee van Vredenburch, (lid van de Managing Board van NN Group) alvast een rondleiding door de tentoonstelling Hoogte- en dieptepunten uit het depot

Directeur Emilie Gordenker en Dailah Nihot, lid van de Managing Board van NN Group.
Bekender maken Mauritshuis, nationaal én internationaal 

NN Group ondersteunt pakkende marketingcampagnes van het Mauritshuis. Deze campagnes zijn gericht op het (nog) bekender maken van het Mauritshuis, nationaal en internationaal, door de nadruk te leggen op de wereldberoemde collectie van het museum.


Rembrandt Reality app:
Stap in de wereld van Rembrandt

Rembrandt brak in 1632 door met zijn eerste groepsportret De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp. Nu, 350 jaar na Rembrandts dood, brengt Nationale-Nederlanden dit schilderij samen met het Mauritshuis tot leven met de Rembrandt Reality app.

Met deze app stap je letterlijk de anatomische les van dokter Tulp in.

Meer informatie over de app.



In 2017 werd het partnership van NN Group en het Mauritshuis bekroond met de Bronzen SponsorRing

Deel deze pagina