Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

NN Group

NN Group, onze hoofdsponsor


Sinds 2016 is NN Group hoofdsponsor van het Mauritshuis. NN Group is een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met alle medewerkers levert de Groep diensten voor pensioenen, verzekeringen, beleggingen en bankieren aan ongeveer 18 miljoen klanten. NN Group bestaat uit Nationale-Nederlanden, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA. NN heeft een lange geschiedenis op het gebied van cultuursponsoring. Dit komt tot uiting via de ondersteuning van musea en het ondersteunen van kunstenaars via de eigen bedrijfscollectie. Hieronder vertellen we u graag meer over de creatieve en intensieve samenwerking tussen NN Group en het Mauritshuis.

Natuurlijke partners

De wens om er voor iedereen te zijn. Voor jong en oud ongeacht opleiding of achtergrond. De overtuiging dat kunst en cultuur het leven zoveel mooier en interessanter maken. Een stevige verbondenheid met Den Haag en een grote maatschappelijke betrokkenheid. Dit zijn enkele van de gemeenschappelijke kenmerken die NN Group ertoe brachten om ons museum actief te ondersteunen. Niet alleen financieel, maar ook met raad en daad. 

Samen meer mensen bereiken

NN Group en het Mauritshuis delen het ideaal om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van kunst. In het bijzonder van de 17e -eeuwse Nederlandse schilderkunst. Die vormt immers het hart van onze collectie. Samen hebben we al de meest uiteenlopende initiatieven ontwikkeld. Telkens met het doel om kunst toegankelijker te maken. En om te laten zien hoe boeiend de verhalen zijn die aan elk kunstwerk verbonden zijn. Een paar voorbeelden:

Maurits&

Hoe bereik je een jongere doelgroep die niet zo snel een museum bezoekt? Hiertoe nodigden we samen met NN Group op donderdagavonden een bekende Nederlander uit als gastdirecteur. Hij of zij mocht het programma voor die avond bepalen. Hierdoor liepen de activiteiten uiteen van muziek en dans tot film en theater. Dit leidde tot bijzondere verhalen en ontmoetingen. Hier leest u er alvast meer over

Bekijk het Mauritshuis met je oren 

Talloze schrijvers, filmmakers en fotografen hebben zich al laten inspireren door de meesterwerken in het Mauritshuis. Denk aan de film Girl with a Pearl Earring. Of aan de roman The Goldfinch van Donna Tartt. Muziek mag natuurlijk niet in dit rijtje ontbreken. 

We vroegen verschillende singer songwriters of zij zich ook wilden laten inspireren door onze collectie. Allerlei muziekstijlen zijn daarbij al de revue gepasseerd. Van pop tot metal, van klassiek tot punk. NN Group ondersteunt deze campagne om bij te dragen aan een diverser publiek voor de museumcollectie. Luister hier naar kunst in het Mauritshuis.  

Rembrandt reality app

In 1632 schilderde Rembrandt zijn eerste groepsportret De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp. 
NN Group, Nationale-Nederlanden en het Mauritshuis brengen dit schilderij letterlijk tot leven met een spectaculaire virtual reality app. Dit schilderij kan zo ook buiten het museum, bij mensen thuis, bewonderd worden. Ontdek hier meer over de app.

Meer informatie over de app.

Bijzondere tentoonstellingen

NN Group draagt ook elk jaar bij aan een tijdelijke tentoonstelling rond een specifiek thema. Dit kan een stroming in de schilderkunst zijn, een vermaarde schilder of een bijzonder onderwerp zoals portretten of stillevens. Vanaf september 2020 is de focus speciaal gericht op het beroemde schilderij Gezicht op Delft van Johannes Vermeer. Meer over deze tentoonstelling leest u hier.

Blijf op de hoogte