Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

Bezoekersinformatie

Tijdens uw museumbezoek zullen wij er natuurlijk alles aan doen om uw bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Voor uw bezoek aan het Mauritshuis heeft u een ticket met tijdslot nodig. Boek nu uw ticket.

Veel gestelde vragen

1. Is het Mauritshuis open?

Het Mauritshuis heeft, conform de maatregelen van het kabinet rondom het Coronavirus, het gehele museum tijdelijk gesloten voor publiek. Ook de Galerij Prins Willem V is tijdelijk gesloten voor publiek.

2. Wordt de tentoonstelling George Stubbs - De man, het paard, de obsessie verlengd?
De tentoonstelling George Stubbs - De man, het paard, de obsessie zal tot en met 30 augustus te zien zijn.

3. Gaan de rondleidingen en evenementen door in het Mauritshuis?

Het museum is gesloten. Om deze reden is de volledige programmering voorlopig afgelast.

4. Ik heb een ticket gekocht via de website en was van plan naar het Mauritshuis te komen. Krijg ik mijn geld terug?

Onze tickets zijn een jaar geldig en kunnen dus op een later moment gebruikt worden. 

5. Ik heb een rondleiding of evenement geboekt in het Mauritshuis. Hoe gaan jullie hiermee om?

Wij zullen met u bekijken of wij de rondleiding of evenement voor u kunnen omboeken. U kunt voor rondleidingen contact opnemen met mail@mauritshuis.nl en voor events met uw contactpersoon van het Mauritshuis via events@mauritshuis.nl.

6. Ik heb een ticket gekocht via een travel agent of reseller. Krijg ik bij annulering geld terug? 

Mocht u via een travel agent of reseller hebben geboekt, dan kunt u het beste contact met hen opnemen.

7. Wij hebben als groep tickets gekocht, kunnen deze worden omgeboekt of gerestitueerd?

Onze tickets zijn een jaar geldig en kunnen dus op een later moment gebruikt worden. 
Groepsboekingen kunnen kosteloos omgeboekt worden naar een later moment. U kunt hier-voor contact opnemen met mail@mauritshuis.nl.

8. Wij hebben een schoolbezoek geboekt en willen dit annuleren. Krijgen we geld terug?

Alle scholenboekingen zijn voorlopig geannuleerd. Scholen worden spoedig geïnformeerd over wat dit voor hen betekent.

 Mauritshuis aan de Hofvijver

Tijdens openingstijden:

Toegang

Met een e-ticket of Museumkaart hoeft u niet langs de kassa. Deze toegangsbewijzen geven u echter geen voorrang bij mogelijke wachtrijen buiten en voor de tentoonstellingszaal.

Wanneer de maximale capaciteit van onze tentoonstellingszaal of ons gebouw bereikt is kunnen er wachtrijen ontstaan, zowel buiten als voor onze tentoonstellingszaal. De wachtrijen gelden voor alle bezoekers.  

Wij geven zo goed als mogelijk de indicatieve wachttijd ter plaatse aan.

Toegankelijkheid

Het Mauritshuis is toegankelijk voor iedereen. Graag verwijzen we u naar onze uitgebreide informatie voor minder validen.

Fotografie

In het Mauritshuis mag u zonder flits fotograferen. Het gebruik van een statief of selfiestick is niet toegestaan.

Alleen in de tentoonstellingszaal van de Royal Dutch Shell Vleugel is fotograferen niet toegestaan in verband met bruiklenen uit andere collecties.

Garderobe

Paraplu's en tassen die groter zijn dan A4 formaat mag u niet meenemen op zaal. U kunt deze in de garderobe afgeven of u kunt gebruik maken van onze gratis kluisjes (inworp 50 cent, met teruggave).

Koffers, trolleys en andere reisbagage kunnen we helaas niet innemen. Op station Den Haag Centraal vindt u ruime kluisjes waar u uw bagage kunt achterlaten.

Ook voor kinderwagens, vouwfietsen en andere grote voorwerpen is helaas geen ruimte in onze garderobe.

Eten en drinken

Tijdens uw museumbezoek bent u van harte welkom in onze Brasserie. Eten en drinken is buiten onze Brasserie niet toegestaan. Ook waterflesjes kunt u niet meenemen in het museum.

Bezoek met baby’s en jonge kinderen

Wij bieden goede faciliteiten voor bezoek met baby’s en jonge kinderen. In de Foyer is een plek om een baby te verschonen.

Het geven van borstvoeding is toegestaan in het Mauritshuis. Heeft u behoefte aan een rustige plek? Vraag onze collega’s naar de speciale ruimte waar u in rust borstvoeding kunt geven of de baby kunt verschonen.

Buggies en kinderwagens mogen het museum in.

Huisdieren

Het meenemen van huisdieren is niet toegestaan. Hulphonden zijn uiteraard wel welkom.

Gevonden voorwerpen

Het Mauritshuis maakt gebruik van de dienst iLost voor het melden van gevonden voorwerpen.
Wanneer u iets bij ons verloren bent kunt u de website van iLost raadplegen.

Algemene bezoekersvoorwaarden

Tijdens uw bezoek aan het Mauritshuis zijn de algemene bezoekersvoorwaarden van toepassing.

Blijf op de hoogte