Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

Een veilig bezoek aan het Mauritshuis

Omdat we ons houden aan het Museumprotocol voor een veilig en verantwoord museumbezoek, verloopt een bezoek misschien een beetje anders dan u gewend bent. Geen zorgen, hier vindt u alle informatie die u nodig heeft

Onder de video vindt u de veelgestelde vragen.
Staat uw vraag er niet bij? We zijn te bereiken via mail@mauritshuis.nl of 070 - 302 34 56.



Huisregels

  • We werken momenteel met tijdslots. U kunt een tijdslot reserveren via onze ticket-pagina.
  • Houd 1,5 meter afstand van iedereen die niet bij u in huis woont.
  • Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.
Girl with a Pearl Earring at the Mauritshuis

Veelgestelde vragen

Is het Mauritshuis weer open? En geldt dat ook voor de Galerij Prins Willem V? 

Yes! Het Mauritshuis is weer open. Galerij Prins Willem V is voorlopig nog gesloten.

Moet ik me verplicht laten testen voordat ik het museum in mag?  

Nee, dat hoeft niet. We zullen u bij binnenkomst niet om een negatief coronatestbewijs vragen. Ook meten we niet uw temperatuur. We gaan er uiteraard wel vanuit dat u niet met klachten naar het Mauritshuis komt.

Moet ik een mondkapje dragen in het museum?  

Dat is niet meer verplicht. Het mag natuurlijk altijd.

Waarom moet ik een tijdslot reserveren?

Zo zorgen we ervoor dat u de ruimte heeft tijdens uw museumbezoek. Per uur bieden we drie tijdslots aan. Hiermee spreiden we de bezoekersstroom optimaal over het museum. Geen zorgen, u mag zo lang als u wilt in het museum rondkijken. Er zit geen eindtijd aan uw tijdslot.

Hoe reserveer ik een tijdslot?

Via onze ticket-pagina. Maak een keuze in het type- en het aantal tickets. Daarna kiest u een dag en tijd. Als derde stap vult u uw contactgegevens in. U betaalt uw tickets en binnen een half uur ontvangt u de tickets per e-mail. 

Ik heb een Museumkaart. Moet ik dan ook een tijdslot reserveren?

Ja. Ook als u een Museumkaart, Rembrandtpas, BankGiro Loterij vip-kaart, Rotterdampas, ICOM, of NN-personeelsbadge heeft moet u een tijdslot reserveren. Selecteer bij het boeken de optie Museumkaart, BGL-vip-kaart, etc. Uiteraard zijn hier geen extra kosten aan verbonden. Vergeet niet uw kortingskaart mee te nemen als u het Mauritshuis bezoekt.

Ik heb een Ooievaarspas. Hoe reserveer ik dan een tijdslot?

In dat geval reserveert u online een tijdslot zónder entreeticket. Neem voor uw bezoek contact met ons op via: 070- 302 34 56 en vergeet niet uw Ooievaarspas mee te nemen naar het Mauritshuis.

Ik heb online een reservering gemaakt, maar ik heb mijn tickets niet ontvangen.

Het is vervelend, maar tickets worden soms niet direct verstuurd. Dit kan een half uur duren. Heeft u uw tickets dan nog steeds niet ontvangen? Check of ze in uw spamfolder terecht zijn gekomen, dat wil ook nog wel eens gebeuren. Zijn ze er echt niet? Neem contact met ons op: mail@mauritshuis.nl /  070 - 302 34 56.

Het lukt me niet om online een tijdslot te reserveren. Wat nu?

Bel of mail ons, dan zoeken we samen naar een oplossing: mail@mauritshuis.nl / 070 - 302 34 56 (op kantoordagen zijn we er van 9:00 - 18:00 uur en in het weekend van 10:00 - 18:00 uur).

Ik loop net langs het Mauritshuis en ik krijg spontaan zin om even binnen te wippen. Kan dat?

Leuk! Heeft u een smartphone bij de hand? Dan kunt u direct op onze site zien of er nog tijdslots beschikbaar zijn. Reserveer er eentje en u loopt zo naar binnen. Of neem contact met ons op, dat kan ook.

Ik had voor de heropening al een ticket gekocht. Kan ik dat nu alsnog gebruiken?

Jazeker, mits het ticket nog geldig is, natuurlijk. U hoeft dan alleen nog maar een gratis tijdslot te boeken. Mocht het ongebruikte (e-)ticket niet lang genoeg geldig zijn, dan kunnen we de geldigheid aanpassen. Stuur hiervoor een mail naar mail@mauritshuis.nl en vergeet niet het ticket-nummer te vermelden.  

Hoe laat moet ik aanwezig zijn?

Kom op tijd. Om een te grote bezoekersstroom te voorkomen verzoeken we u om niet eerder dan 10 minuten voor de begintijd op uw ticket aanwezig te zijn. Kom vooral ook niet te laat. Wanneer u later dan 10 minuten na uw begintijd arriveert, komt uw tijdslot helaas te vervallen.

Oh nee, ik ben te laat voor mijn tijdslot! Wat moet ik doen?

Bel ons of spreek een van de medewerkers bij de ingang aan. Wij bekijken of er ruimte is in een van de volgende tijdslots en passen uw reservering (indien mogelijk) aan. Het is handig om het 8-cijferig bestelnummer, dat met 01 begint, bij de hand te hebben.

Ik heb een tijdslot gereserveerd, maar ik ben verhinderd.

Geen probleem. Neem contact met ons op en wij passen uw reservering aan. Ook in dit geval is het handig om het 8-cijferig bestelnummer, dat met 01 begint, bij de hand te hebben.

Is het Mauritshuis toegankelijk voor mindervaliden?

Zeker. Wanneer u bij het personeel aangeeft dat u slecht ter been bent zorgen zij ervoor dat u niet te lang in de rij hoeft te staan en u zo snel mogelijk toegang tot de lift krijgt. Op een aantal plekken in het museum zijn zitplaatsen. Ook beschikken we over rolstoelen, waar u gebruik van mag maken. Wanneer u ze vooraf telefonisch of per e-mail reserveert bent u er zeker van dat er eentje voor u klaar staat, maar u kunt er ter plekke ook naar vragen.

Is bezoek met rolstoel en begeleider mogelijk?

Ook dat is mogelijk. Rolstoelbegeleiders ontvangen een gratis ticket van ons, maar moeten wel een los tijdslot reserveren (zónder ticket). Vervolgens ontvangen zij aan de kassa het gratis ticket.

Blijf op de hoogte