Informatie

Alle informatie pagina resultaten

Collectie

Alle collectie resultaten
Verouderde browser

We zien dat je een verouderde browser hebt. Het kan zijn dat deze site daardoor niet goed weergegeven wordt. We adviseren je om je browser te updaten, indien mogelijk, naar de laatste versie.

Sluiten

Een veilig bezoek aan het Mauritshuis

In verband met Corona verloopt een bezoek aan het Mauritshuis misschien net iets anders dan u gewend bent. Zo adviseren wij u bijvoorbeeld dringen om een mondkapje te dragen tijdens uw bezoek. Op deze pagina leggen we u uit hoe we uw bezoek zo veilig mogelijk laten verlopen. Leest u mee?

Onder dit filmpje kunt u uitgebreide informatie vinden over de geldende regels, het boeken van een ticket en tijdslot en veelgestelde vragen. Heeft u vragen naar aanleiding van deze informatie? U mag ons altijd bellen (070- 302 34 56) of een e-mail sturen (mail@mauritshuis.nl).



Tickets en tijdsloten boeken

  • Per bestelling kunt u max. 5 tijdslottickets reserveren.
  • Wie geen beschikking heeft over een computer kan telefonisch contact opnemen: 070- 302 34 56.
  • Per uur bieden we drie tijdsloten aan (hele uur, kwart over, half). Zo kan de bezoekersstroom in het museum optimaal worden gespreid. We hanteren geen maximum duur voor een bezoek.
  • Bent u verhinderd op het door u gekozen tijdslot? Neem dan graag vooraf telefonisch contact met ons op: 070- 302 34 56.
  • Heeft u een geldig e-ticket voor het Mauritshuis zonder tijdslot? Boek dan een los (gratis) tijdslot bij. Let op: neem bij het bezoek beide tickets mee.
  • Als houder van een Museumkaart, Rembrandtpas, ICOM, BankGiro Loterij VIP-KAART of NN personeelsbadge heeft u ook een (gratis) tijdslot nodig. Selecteer bij het boeken de optie Museumkaart, BGL-Vip etc. Let op: neem bij het bezoek zowel uw kortingskaart als uw ticket met tijdslot mee.
  • Wilt u het museum bezoeken met een Holland Pass of Ooievaarspas? Of begeleidt u een bezoeker in een rolstoel? Neem dan voor het boeken contact met ons op: 070- 302 34 56. Voor deze tickets is een handeling aan de kassa nodig. We zorgen graag dat onze kassa bemand is op het door u gewenste tijdstip.
  • Reist u naar het Mauritshuis vanuit een gebied dat door de Nederlandse overheid als Code Oranje is gemarkeerd (Corona risico gebied)? Dan vragen wij u om de regels voor (thuis)quarantaine van de Rijksoverheid in acht te nemen. 
The Bull - Paulus Potter - Mauritshuis

Praktische informatie

  • Kom, als dat mogelijk is, met eigen vervoer.
  • Kom alleen, met zijn tweeën, of met kinderen uit uw huishouden.
  • Blijf thuis indien u corona-gerelateerde klachten heeft. Wij zullen hier nogmaals naar vragen bij de toegangspoort.
  • Laat tassen en, indien het weer het toelaat, jassen zoveel mogelijk thuis. Er kan tijdelijk geen gebruik worden gemaakt van bagagekluisjes. De bemande garderobe is wel geopend.
  • Koffers, trolleys en andere reisbagage kunnen we helaas niet innemen. Op station Den Haag Centraal vindt u ruime kluisjes waar u uw bagage kunt achterlaten.
  • We verkopen weer Museumkaarten aan de kassa in het museum, maar deze zijn momenteel alleen te koop in combinatie met een bezoek aan het museum. Als u een Museumkaart cadeau wil doen kunt u dat het beste doen via de website Museumkaart.nl.
Publiek bekijkt schilderijen in het Mauritshuis te Den Haag
Girl with a Pearl Earring at the Mauritshuis

In het museum

  • Wij adviseren u dringend om een mondkapje te dragen tijdens uw bezoek aan het Mauritshuis.
  • Op een aantal strategische plekken staan zuilen met handgel, zodat u geregeld uw handen kan reinigen.
  • Er kan gebruik worden gemaakt van de toiletten, deze worden geregeld schoongemaakt.
  • In het gehele museum mogen telkens op enig moment max 110 bezoekers aanwezig zijn.
  • In het museum kunnen de bezoekers vrij rondlopen, met inachtneming van de 1,5 meter-regel, voor elke bezoeker hanteert het museum een ruimte van 10 m2.
  • Komt u met een gezin met kinderen jonger dan 18 jaar, spreek als ouders duidelijk af wie welk kind onder zijn/haar hoede neemt.
  • Een bezoeker in een rolstoel kan voor eigen risico een begeleider meenemen die de rolstoel duwt.
  • Liftgebruik is mogelijk voor bezoekers die geen trap kunnen lopen. Liftgebruik is alleen toegestaan voor één persoon.
  • Rondleidingen en lesprogramma's zijn in beperkte mate mogelijk. Informeer naar de mogelijkheden via mail@mauritshuis.nl. Als alternatief voor een rondleiding kunt u ook gebruik maken van onze Multimediatour op uw eigen smartphone of tablet (met eigen oordopjes) via tour.mauritshuis.nl.
  • Onze winkel en de Brasserie zijn geopend, op basis van de 1,5 meter-regel. Wel hanteert de Brasserie beperkte openingstijden en we adviseren de Brasserie te bezoeken na afloop van uw museumbezoek.

Dit is een aanvulling en aanpassing op onze reguliere bezoekersvoorwaarden.

Volg in het museum altijd de aanwijzingen van onze collega’s op.

Veelgestelde vragen

Hebben de tijdsloten een eindtijd?

Nee, u kunt zo lang als u wilt in het museum rondkijken. Er is geen eindtijd. Een gemiddeld bezoek aan het Mauritshuis neemt anderhalf tot twee uur in beslag.

Ik heb online een reservering gemaakt, maar ik heb mijn tickets niet ontvangen in mijn e-mail inbox?

De tickets worden soms niet direct verstuurd. Dat kan een half uur duren. Wanneer de tickets dan nog niet binnen zijn, check dan de ‘ongewenste mail’/spamfolder. Mogelijk is de mail daar terecht gekomen. Wanneer de tickets er dan nog niet zijn, neem dan contact met ons op.

Het lijkt me leuk om spontaan het museum te bezoeken. Kan ik nog reserveren?

Ja, wanneer er nog beschikbaarheid is, dan kunt u nog reserveren. Kijk voor de actuele beschikbaarheid van tijdsloten op onze website of neem contact met ons op. Heeft u een smartphone of computer bij de hand, dan kunt u een beschikbaar tijdslot direct reserveren.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn? Kan ik direct naar binnen lopen?

Wij verzoeken u om niet vroeger dan 10 minuten voor de begintijd aanwezig te zijn bij het museum om een te grote bezoekersstroom te voorkomen. Buiten op het voorplein is ruimte gemaakt om te wachten. Daar kunt u aansluiten in de rij. Onze medewerkers zullen kijken of u over de juiste tickets beschikt. Binnen in de foyer is er ruimte gemaakt voor een eventuele wachtrij naar de tentoonstelling.

Ik ben te laat voor mijn tijdslot, wat doe ik nu?

In dat geval bekijken wij of er voldoende ruimte is voor een van de volgende tijdsloten. Bel ons of spreek een van de medewerkers bij de toegang hiervoor aan. Het is handig om het 8-cijferig bestelnummer, dat met 0174 begint, bij de hand te hebben. Wij passen uw reservering dan aan.

Ik heb een tijdslot gereserveerd, maar ik ben verhinderd, wat doe ik nu?

Bel of mail ons en wij gaan uw tijdslot omboeken naar een andere dag en datum aan de hand van de tijdsloten die dan nog beschikbaar zijn. Het is handig om het 8-cijferig bestelnummer, dat met 0174 begint, bij de hand te hebben.

Ik ben slecht ter been, moet ik ook in de wachtrij gaan staan? Zijn er zitplaatsen in het museum of kan ik een hulpmiddel lenen?

Wanneer u arriveert bij het museum, word u ontvangen door onze medewerkers. Geef bij hen aan dat u slecht ter been bent. U hoeft dan niet te lang in de rij te staan en krijgt zo snel mogelijk toegang tot de lift. Op een aantal plekken in het museum zijn er zitplaatsen. Wij beschikken verder over rolstoelen. Deze kunt u vooraf telefonisch of per e-mail reserveren of vraag onze medewerkers ernaar.

Is bezoek met rolstoel en begeleider mogelijk?

Absoluut, u bent echter zelf verantwoordelijk voor het in acht nemen van de door het RIVM voorgeschreven regels. Heeft u vragen of wilt u een rolstoel van het Mauritshuis reserveren, dan mag u ons mailen of bellen. Rolstoelbegeleiders ontvangen van ons een gratis entreeticket, maar dienen wel een tijdslot te reserveren (zónder entreeticket). Neem voor het bezoek telefonisch contact met ons op: 070- 302 34 56, wij helpen u graag verder. Voor deze tickets is een handeling aan de kassa nodig. We zorgen graag dat onze kassa bemand is op het gewenste tijdstip. Aan de kassa ontvangt u het gratis entreeticket.

 

Blijf op de hoogte