Zangeres Do eerste gastdirecteur Mauritshuis

12 sep 2017

Museum het Mauritshuis weerspiegelt in de Hofvijver in Den Haag

Een indrukwekkend aantal bekende en minder bekende persoonlijkheden is het afgelopen seizoen voor één avond directeur geweest van het Mauritshuis in Den Haag tijdens het after-work-event Maurits&. Onder anderen Eva Jinek, Jan Taminiau, Mark Rutte, prinses Laurentien, Andre Kuipers, Robert Kranenborg, Neelie Kroes en Abdelkader Benali ontvingen voor een avond de sleutel van het museum. Na een korte zomerstop trapt op donderdag 14 september zangeres en presentatrice Do het tweede seizoen van Maurits& af met een feestelijk programma vol kunst en muzikale verrassingen.

Maurits&Do

Met haar nieuwste album Momentum is Do een persoonlijke weg ingeslagen die draait om de kracht van puurheid en eenvoud. Tijdens Maurits&Do zal zij haar favoriete schilderijen laten zien en haar persoonlijke verhaal laten horen. In alle eenvoud, maar zeker niet simpel. De avond heeft ook een feestelijk tintje, want Do viert meteen het heugelijke feit dat zij op 7 september jarig was.

Maurits&

Iedere tweede donderdagavond van de maand organiseert het Mauritshuis in samenwerking met NN Group Maurits&. Een after-work-event waar cultuur minnende young professionals samen komen. Hier leren zij de collectie van het Mauritshuis net even anders kennen. Wat op het programma staat is elke keer een verrassing. De gastdirecteuren vullen de avond in vanuit hun eigen invalshoek. Het eerste seizoen van Maurits& werd goedbezocht en trakteerde bezoekers op onverwachte activiteiten. Zo verraste Eva haar gasten met een workshop schilderen van een naaktmodel, hield Jan op zaal een inspirerend verhaal over mode geflankeerd door modellen in zijn eigen creaties, gaf Abdelkader een workshop haiku schrijven en een rondleiding waarbij alle zintuigen werden aangesproken en gaf Neelie haar toehoorders inzicht in de positie van de vrouw in de Gouden Eeuw.

Aankomend seizoen

Het nieuwe seizoen belooft weer vele inspirerende Maurits&avonden. De volgende gastdirecteuren zijn Tracy Chavellier (auteur van de wereldberoemde roman Girl with a Pearl Earring), Dominic Seldis (cellist en jurylid van tv programma Maestro) en Peter Vandermeersch (hoofdredacteur van het NRC Handelsblad en auteur van Ik Zou Zo Graag Van Jullie Houden).

Maurits& wordt mede mogelijk gemaakt door NN Group, partner in audience development.

Do Mauritshuis